Norrhassel

Drog iväg en sväng till Norrhassel å fiska lite...riktigt skoj va de...fick inget under 2 kilo typ....slänger på lite bilder.

Kommer garanterat fiska nå mer i den där sjön framöver. !!!!

Longlake

Jaha....ut me bror min en sväng...regna å blåte småjävlar....fick 1 rackare sen tog vi lite matpaus...sen small de till ett tag å vi fick mest hela tiden...tappade ett gäng också......men som brukligt va de mest smått.... skickar på lite bilder Enjoy !!!!

kvällens största.......roligt va de iaf.... nya fiskebyxor också.....

1:a båtturen!!!!

Va ner å vände på båten å knuffa ner skiten i vattnet....bror dök upp å slog följe ut på vattnet.....totalt Stiltje första timmen......sen ringde Triceps å sa att han va på G......plötsligt började de hugga ganska frekvent... Tommy började med att tappa en rackare....ingenting under 10 kilo va de.....(som vanligt)
inte förens Jimmy "Triceps" entrade båten fick vi första fisken....de va jag som sög upp den rackarn !!!!

Nyss vaknat ur 94 års Koma typ....men glad ändå !!!!

Senare small de på mer å mer å Triceps slutade på 2 fina bitar å likaså Tommy... jag slutade på 4..... den ena mindre än den andra som vanligt....men men de e skit samma de när man kan bli utan också i värsta fall.

Sammanbiten.....Leif GW, släng dig i väggen !!!!

Försöka duger Tommy....men nån George Clooney e du inte !!!!!

Tack för en nice fisketur boys.......Trägen ger sig !!!!

nu jävlar !!!

Våren här igen. ikväll blir de första passet....bilder kommer så fort ja kommer hem å slänger in dom.... ja menar de kommer garanterat att bli fisk ikväll !!!!!!

De vart ingen fisk...kom iväg lite för sent tror ja...men men skit samma... hade bra sällskap iaf som inte tappade humöret.....inte ens när hon försöker pillra med fiskelina bärandes Lovikavantar.....de e fan överkurs !!

så första svängen för året e avklarad....hmmm ut ikväll igen kanske..,,.. slänger upp lite bilder sen i vintras när vi va å anglade.....fick ingen fisk men vafan de e ju inte därför man sitter på isen å grillar en solig vårdag inte....

Frida Skelöga....som hon så vackert fick heta denna dag har ja för mig....

Tobbe å tommy.....strategiskt placerade hela dagen vid värmen å drickat..... expertråd fick vi också under dagen av diverse förbipasserande skoter å skidåkare.....alla sa att vi satt på fel ställe.....precis som om de va fisk vi va ute efter.....vill minnas att de vart en jävla flåsfylla den dagen å kvällen iaf...så de va en lyckad tur. tack hej !

Fiske

Tja !!! alla trogna läsaren....alla miljoner trogna läsare......blivit riktigt dåligt me fiske senaste 2 månaderna...pga. JOBB denna ständigt plågande syssla man håller på me för att kunna köpa fiskesaker..... hur som helst. ska försöka få in lite fiske i mitt liv nu när man e tebaka på hemmaplan ! AJ PRÅMISS

Gös Open i Mälaren....Ekollon eller va sjösträckan hette...

Ja 07 hundra 4 laddade pojkar glider ut mot startkajen mycke mat å många jiggar med oss....satsar på driftande vertical jiggning för samtliga inblandade ( Triceps Gos å Conny-Bosse åsså Jag )
började lite segt på några ställen inte ett ryck i nått spö....både pepp å humör sänktes med konstant fart....särskilt för Triceps som e känd att ha ett svagare psyke än dom flesta....men tillslut så fick ja hugg å kunde dra upp den första Gösen för dagen iaf. ingen stor men ändå en fisk....å genast vart de roligt igen.

50% av nån timme senare fick Gos hugg å de va lite fetare knyck i spö denna gång....denna självgode människa vart såklart stoltare än vanligt direkt.

Men de va en gädda å den gills ju inte.

vi tuffade vidare å lyckades hitta ett ställe med massvis av Gös.... Conny fick 7 Gos fick 7 Triceps fick 2 å jag fick 4... triceps conny å gos fick även gädda denna dag....connys var runt 3.5 kg å Triceps var faktiskt riktigt fin 5 kg

Grattis prettyface.

hur som helst så vann faktiskt Gos å Conny hela tävlingen å fick finfina priser....stora gratulationer grabbar..... vi fick ingen stor gös idag tyvärr....men 20 små är ju helt okej å....här kommer lite gösar.

Kanonfin dag!!!! av me hatten åt gammpojkarna å tacka för denna gång.... Triceps å ja säger tack å adjö

Jobb....

Jobbar mest hela tiden just nu så blir inge fiske alls.....tyvärr...men nu ihelgen blir de iaf lite Gös å Gäddfiske i Uppsala yeeehaaa !!!
jag å Triceps tog oss för en liten tripp å ska angla lite me gamla goda vänner i uppsala.... ska vara med på en Göstävling på söndagen tillåme. bilder å info kommer

Nästan så man blir me negerbarn......

JA....skulle ut på en fisketur igår....laddade som fan va vi Triceps, Hallonen å Jag, packa alla grejor å hämtade båten...åkte en par mil till sjön.....då stog de en lastbil me släp parkerad framför nerläggningsrampen....JAHA....bara å vända å åka mot annat vatten då...fortfarande ganska peppade.... kommer fram till skallböle....strömmar lite lätt i vattnet ser de ut som...aja har ju varit där förr å de gick ju bra.....i med båten å alla grejor stånk å stön...men väl ute i vattnet så glider vi ganska snabbt nerströms.... ner me motorn på me batteri å full gas uppåt....nämen titta där, Dammluckorna var öppna...hoppsan.....full gas uppströms så gled vi ändå baklänges....Panik !!!.... hallonen greppade årorna å började paddla.....en liten bit kvar så suger han i med dessa ord "JA !!! DÅ TAR VI I DÅ !!!! " åsså knäcker han ena årklykan....ajajaj.
till slut tog vi oss ändå in på rätt ställe å packade bilen full igen å drog upp båten på vagnen....javafan...vart åker vi? Bölomsjön kläcker Triceps...a men då far vi då...fanns en liten uns pepp kvar fortfarande... trots allt skit, 4 mil senare lasta ur bilen släpa ner båten packa båten å paddla ut ur vassen ut på sjön (med 1 åra)  ner me motorn å på me batteri brum brum brum stendöd lät de i batteri....fan på me nästa batteri....samma sak...troligtvis varit  fel på laddaren eller nå... GRATTIS !!!! nu va iaf mitt pepp fullständigt borta... drog en par kast där vi stog sen va de bara å paddla in igen å lasta upp grejorna å fara hem.

De e kul å fiska me riktiga grejor.....längtar efter våren nu å min nya båt !

Vikarn me storpojkan 29/7

JA så vart man medbjuden på stor trolling tur me grabbarna från Darkpike.....körde en dryga 6 timmar tror ja iaf...jagade Gös framförallt, men även gädda såklart.....egentligen en jävla dålig tur med bara 3 Fiskar....men så jävla värt de ändå när Gösen väl kom....hur som helst ja började me en gädda ganska tidigt under resan !

4.74 kg å fan va ja ville att de skulle va en gös....men den avslöjade sig ganska snabbt med ""gäddsprattel" på ytan,
ca. 2 timmar senare.....om inte mer så var de filips tur....vi hade väl sett ett par ryck i nå spön men inga riktiga attacker under den tiden....

2.92 kg riktigt fin gös....Grattis Grattis !!
ett par timmar senare, utan nå mer hugg så vände vi hemåt med en halvgrinig fiskfitta vid namn Roland längst bak i båten....men plötsligt så stog ett av hans spön som ett U ungefär, han praktiskt taget slängde sig över grejorna å slet till å mycke riktigt en hetsig 3.2 kgs Gädda som hade bitit på grejorna å fiskfitto Auran löstes upp runt omkring han..hur som helst Thanks för en kul fiske kväll Grabbar......de gör vi om nån gång.

Bror min.....

Va ut ikväll 26/7-09 å fiska lite gädda nere på långsjön jag tommy å vår lilla maskot Ida (BronsPengen) som promt skulle med......aja hur som helst tog ett varv runt sjön trolla å stannade å kastade lite här å där.....hamnade på 2 gäddor var innan vi va klar. skön kväll.....

Random Fiske

Blivit mycke fiske runt omkring hemmakommunen senaste veckorna....skickar på lite bilder här.....

gädda från hällsjö...riktigt bra fiske den kvällen 12 pikes fördelat på 3 pers iof...å tillåme Spinnarn fick sin första Jerk gädda.....efter en hel säsong...tro de om ni vill

ja ni ser ju hur jävla glad han blev....

Triceps fick såklart lite fisk han me...en av dom större exemplaren här i bild.

Alltid kul å varva me lite abborrmete...

Gäddtävling i Gäddede

Ja inte så mycke att säga...va en jävla kanonresa riktigt roligt hade vi...å bra fiske (för oss iaf) 24timmars race efter gädda 15 båtlag.....vi tog 10 på 4-5 timmar...sen in å käka grillat å gick på spriten...fiskade en timme på morgonen efter...så landade på 11 gäddor...sjukt nog räckte de till en delad första plats.....fotade typ ingenting smart som man e...de här e allt ja kan visa.

Nästa år blire mer dokumentation å fetare båt !!!

Långskog / Vikarn

Drog iväg på en dual lake adventure jag å triceps....soligt å fint med mycke vind....fick väl en 4 fisk var eller nå...kommer inte ihåg riktigt.....va ju ett tag sen....har blivit lite upplägg här också på den senaste tiden.... har mest fiskat
 hela tiden samt haft lite andra personal issues...... men men här kommer lite bilder iaf.

Triceps me en liten rackare

Jag me en donna....kommer ihåg att de vart varmt som fan senare på dan iaf....så vart naken fiske för oss båda fram på eftermiddan ute på Vikarn....riktigt spännande....

Scouting 14/7

Mosquito å jag drog iväg å scoutade efter några nice fiskeställen.....hittat lite fina ställen....om man drar med sig båten... hur som helst lessnade på bilen å drog ut på stenklumparna på Ljungan....(halv lokalt ställe kanske) å där fanns de gott om abborre kan man säga....drog upp lite smålöj körde en krok genom ryggen på dom å släppte ner dom me ett sänke i mörkret.... Mosquito drog  2 snabba fina 2-4 hektos borrar...riktigt skoj......själv testade jag lite jiggning å fick en rackare som sprattla å drog som fan....nu jävlar....över kilot säkert....Pfffff.....Gädda runt kilot....aja hur som helst fick mig en abborre ja med.

Gött Fiske !!!!! ikväll blir de Gäddmete....hoppas ja !!!

Gårdsjön 13/7 Tha Crew !!!!

Jävelskap me vagnar å båtar etc etc....blir så när fattigt folk som e beroende av andra ska iväg å göra saker....hur som helst fick vi låna Mackes morsas (fräshing btw) gubbes båt i Gårdsjön......så dit for vi !!!

Mackes hemmaplan å såklart öppnade han me ett antal Pikes size junior...tror han slutade på en 8 fiskar eller så kul för han tycker man ju....
Tobbe trixade på den ""troligen"" största idag...vi fick aldrig se den för den drog med sig 2 hektar gräs och näckrosor å linan gick sönder för han till slut.... men av plasket att döma var den betydligt större än alla andra vi fick... Tobbe fick nöja sig me samma size som vi andra till slut.

Ansiktet talar sitt språk......

Triceps å jag fick en par 3,4,5 fiskar också....samma gamla storlek....såklart.

Sundfrakt Keps, Reklamtischa, Golf knickers, å stor gädda...de e Triceps de.

Fan börjar bli bra tjock ser ja.....dags å spara in på gosakerna !!!